Wijk bij Duurstede weer een stukje schoner!

Gisteren hadden we onze eigen CleanUp day. In de groepen werd er gesproken over afval, op straat en wat dit doet met de natuur, daarna gingen ze er in groepjes op uit met vuilniszakken, knijpers en handschoenen om het afval in verschillende wijken op te ruimen. Het viel de kinderen op dat er minder blikjes en gevonden werden. Wel vonden ze o.a. een volle vuilniszak, een visnet, een tank lachgas, verfroller, papier, allerlei plastic verpakkingen of stukken daarvan, dopjes, een dobber en afvalhout gevonden. De kinderen hebben goed hun best gedaan. De gemeente heeft het gevonden afval opgehaald en naar de gemeentewerf gebracht. Wijk bij Duurstede is weer een stukje schoner en de leerlingen zijn zich meer bewust van wat afval in de natuur en op straat doet.