Corona-update 28 november

Vanaf morgen (maandag 29 november) geldt er weer een aangescherpt snottebellenbeleid! Leerlingen met klachten blijven thuis en laten zich testen bij de GGD. Ook bij milde klachten zoals een snotneus. Zodra de nieuwe beslisboom beschikbaar is, zullen we deze communiceren.

We gaan weer werken in zogenaamde ‘bubbels’. De leerlingen van groep 7 en 8 gaan daarom vanaf morgen weer naar binnen en naar buiten via de buitendeur van hun eigen klaslokaal. Jassen en tassen blijven in het lokaal. Zo voorkomen we drukte in de hal en in de gang.

We beraden ons nog op het mondkapjesbeleid voor leerlingen vanaf groep 6. U krijgt hierover maandag (einde van de dag) meer informatie. De leerlingen hoeven maandag dus (nog) geen mondkapje mee naar school te nemen.

Leerlingen van groep 6, 7 en 8 krijgen het advies om zich 2 keer per week te testen met een zelftest. Bijvoorbeeld op zondagavond en op woensdag. De overheid wil hiervoor gratis zelftesten beschikbaar stellen, via de scholen. Zodra we hier meer over weten, zullen we dat communiceren.

Wordt vervolgd..